Ananász mintás fülbevaló

10:29

Hosszú keresgélés után sem találtam megfelelő leírást hosszú fülbevaló elkészítéséhez, azonban sok-sok horgoló társam segítségével mégiscsak rájöttem végül, milyen ,,nyomon" is kellene elindulnom. :) Ennek a mintának a neve ananász és első ránézésre talán bonyolultnak tűnhet, egyáltalán nem az.



6 lsz-ből kapcsoltam körré a minta alapját, majd a körbe 10 rp-t készítettem. A következő lépés, hogy 3 lsz-et magasítunk, majd ugyanoda készítünk még 2 darab 1rhp-t, horgolunk 2 lsz-et és ugyanígy a következő szembe is csinálunk 3 1rhp-t. Ez lesz a kis hurok amibe majd a végén beletehetjük az akasztót. 2 lsz magasítás után a a 2 lsz-es ívbe horgolunk 2 1rhp-t, 2 lsz-et, 2 1rhp-t, 2 lsz-et, majd megint 2 1rhp-t és horgolunk még egyet de ezt már nem az ívbe, hanem az alatta lévő pálca tetejébe.
A következő sor is hasonlóképpen készül, mert ismét 2 lsz magasítás után az ívekben dolgozunk. *2 1rhp, 1 lsz, 2 1rhp* majd két lsz-et készítünk,és a következő kis ívbe ismét lehorgoljuk a * * közötti részt.
A következő sor szélső két ívébe is ugyanígy a * * közötti rész jön, de a középső ívbe horgolunk 8 darab 1rhp-t.
A következő sornál a két szélső ív megint ugyanígy néz ki a * * közötti résszel, majd középen, ahol a 8 pálca van, horgolunk mindegyikbe 1-1 1rhp-t, közéjük pedig lsz-eket.
Utána ha ez készen van, akkor onnantól kezdve végig ugyanaz lesz a minta, amíg teljesen össze nem szűkül. Méghozzá az alábbiak szerint: Ha megvan a szélső ívben a 2-szer 2 1rhp, közötte az 1 lsz-mel, akkor 3 lsz-et horgolunk, és minden pici egy lsz.be horgolunk 1-1 rp-t, közéjük pedig 3 lsz-es íveket készítünk. ezt ugyanígy csináljuk tovább, és bár elsőre talán nehéznek, vagy érthetetlennek tűnik, a végére azért csak összeér a két szél, és kirajzolódik a szép ananász minta. :)

Remélem érthető a leírás, de ha valahol elakadtatok, akkor írjatok nekem ide, vagy megtaláltok facebook-on.
Sok sikert hozzá, szerintem megéri rászánni egy kis időt!
Az eredeti mintát itt! találtam.

Vigyázzatok magatokra! :)

Üdv: Viki

You Might Also Like

2 megjegyzés